2018. március 8., csütörtök

Mágikus Szabadulószobák

Legelső posztunk (ezen poszt eredetije) egy kis spoilermentes összehasonlítás volt a Harry Potter témájú szabadulószobákról, nemes egyszerűséggel azért, mert imádjuk ezen varázslótanonc történetét és a hozzá kapcsolódó varázsvilágot. A poszt írásáig összesen 8 Harry Potter szobát jártam végig Budapesten (meg még közel 20 másmilyet ;-)) 2017 július óta egy a kb fél éves intervallumon belül; ezen kívül két nem budapesti HP szobáról volt még tudomásom az országban, de ezeket nem játszottam. Én mindegyikben (nagyon) jól éreztem magam, hiszen ha összejön a két nagy szenvedélyem - Harry Potter és szabadulás - akkor az rossz nem lehet ;-), de azért van különbség szoba és szoba között. Szóval akinek nem feltett szándéka mindet végigjárni, csakmertharrypotter, akkor érdemes jól választani. Néhány hónappal az eredeti poszt után a szobák nevet váltottak, hiszen a “Harry Potternév jogvédelem alatt áll, de ez senkit ne tévesszen meg, a lényeg maradt ugyanaz, aki hozzám hasonlóan vonzódik ehhez a világhoz, annak nyugodt szívvel ajánlhatom a mágikus témájú szobákat.
Lássuk mi a felhozatal: Az Időcsapda egy viszonylag nagyobb cég több szobával, ezek között két mágikus témájú is van: a régebb óta üzemelő a “Varázsvilág (1. rész)”, illetve nemrég nyitott a második rész, a “Varázsbörtön foglyai” (éééés, ha lehet hinni egy július 11-i facebook posztjuknak, akkor hamarosan nyit a harmadik Varázsvilág pálya). A Szobafogság a szórakozónegyedet szolgálja ki három szobával, ezek közül a “Rejtélyek a Varázslóiskolában” ami mágikus témájú. A Magic Escape egy kis cégként indult, mindösszesen egy szobával kedvenc varázslótanoncunk témájában (korábban ebben az egyugyanazon szobarendszerben kétféle egymástól független - így újra játszható - mágikus játékmenet is berendezésre került “Magic Escape” illetve “Magic Escape Hard” néven, azonban nemrégiben új helyre költöztek, ahol azt a szerintem helyes döntést hozták, hogy a korábbi két pálya legjavát vegyítették, és így most csak egy játékmenetet kínálnak). A Magic Rooms-t Budapest legjobb szabadulószobás cégei között tartják számon, tavaly év végén ők is nyitottak “Varázslóiskola” pályát. A sorhoz csatlakozik még a LogIQ Rooms, ahol szintén több szoba van, náluk 2018 októberében nyitott az “Alkimista” pálya, ahol a bölcsek köve nyomába eredhetünk. (Egy korábbi helyben is játszható, illetve elvitelre bérelhető “Bölcsek köve nyomában” pályájuk már bezárt, egyelőre nem tudni mennyi átfedés lesz az új játékkal, egyelőre csak a régiről tudunk írni.) Egyébként alkimista témájú játék a MysteryGames felhozatalában is található, de mivel ez a történet nem az általunk a gyűjtőposzthoz eredetileg kiválasztott varázsvilágban játszódik, így ez anno kimaradt a sorból. Illetve szintén a hamarosan nyitó kategória a NeverLand  “Mágusvizsga” pályája. A két általam nem játszott vidéki pálya a ClubAliga “Balaton - Harry Potter”, amelyet a Szobafogság üzemeltet csak nyáron (ez egy rövidített, 30 perces pálya), illetve a CodeGame (Szeged) “Varázslóiskola pályája.

Alább pedig álljon néhány általam fontosnak tartott szempont alapján az általunk látogatott budapesti szobák összehasonlítása. Amiket figyelembe vettem (mindent 1-6 skálán pontozva, hiszen így gyakorlatilag sorba állítottam a szobákat): díszlet, történet, feladatok, ár és összbenyomás. Első (és nekem talán legfontosabb) a díszlet - egy mágikus szoba esetében bele akarom élni magam, úgy akarom érezni, hogy a varázsvilágban járok. Második szempont a történet, nekem ez is kell a beleéléshez, hogy legyen küldetésem és a sztori ne álljon szöges ellentétben azzal a varázsvilággal, amelyhez csatlakozni szándékszik. Szintén legfontosabb :) szempont a feladatok milyensége, hiszen mégiscsak egy szabadulószobáról van szó - mennyire ötletes és változatos, mennyire illik a szobára / tematikára, vagy éppen mennyire kusza, elég-e a rávezetés, stb. Figyelembe vettem az árat is, hiszen azért mégiscsak fontos, bár ez nagyban függ attól, hogy hányan megyünk (én főleg a két főre vonatkozó árak alapján rangsoroltam, de nem szigorú rangsor, inkább nagyságrendbeli különbségek), meg mindenhol más kedvezmény van állandó (pl. diák) vagy alkalmi (leárazás, nyereményjáték) jelleggel. Az összbenyomás leginkább az én szubjektív véleményem, ebben olyasmik vannak benne, hogy mennyire volt kedves és kompetens a játékmester, mennyire tetszett maga a hely (mosdó, tisztaság, stb), mennyire jókor és jó stílusban adták a segítséget, és úgy egyáltalán milyen érzéssel távoztam. Az utolsó szempont, ami szerintem szintén sokat hozzáad egy szabaduláshoz, az hogy van-e több szoba, azaz megvan-e az az élmény, hogy átjutok egy másik helységbe, és elémtárul valami új; ez nem 1-7 skálán ment, hanem annyi pont ahány szoba van.


Időcsapda

Szobaf.

Magic Escape
Magic Rooms
LogIQ Rooms
Varázsvilág
Varázslóbörtön
Rejtélyek

Varázslóiskola
Bölcsek köve
Díszlet
3
3
1
5,5

5,5
3
Történet
1,5
3,5
1,5
3,5

5,5
5,5
Feladatok
3,5
1,5
1,5
3,5

5,5
5,5
Ár
4
1,5
4
6

1,5
4
Benyomás
3
1,5
1,5
4

5,5
5,5
Több szoba
2
2
1
2

3
1
sum
17
13
11
25

27
25

64%
49%
40%
92%

100%
92%
A pontokat összeadva a Magic Rooms Varázslóiskola szobája kapta a legmagasabb értéket, így minden szobát ehhez a pontszámhoz viszonyítva fejeztem ki százalékban az átláthatóság érdekében. Az én véleményem szerint a Magic Rooms nagyon szuper, és mindenképp ajánlom, az egyetlen szempont amiben gyengék, az az ára - ha ketten mentek akkor alapból ez a legdrágább, több emberrel viszont már nem annyira nagy a különbség. Második holtversenyben a Magic Escape pálya, itt a falfestések talán még szebbek is, mint az első helyezettnél, ami miatt ugyanannyi pontot kapott a díszletre, mert a kellékek bár szépek, de a ‘gagyi’ e-bay és társai minőség, míg az első helyezett esetében ha egy kelléket a kezembe vettem, akkor annak súlya volt. Árban viszont (két főre) ez a legkedvezőbb, mert itt fejenkénti ár van függetlenül csapatlétszámtól (míg a többi helyen a csapatonkénti ár a jellemzőbb). A feladatokról majd később írok, hogy miért nem voltam velük teljesen elégedett, itt elég annyi, hogy ez is egy nagyon klassz szoba, ahol egy röpke órácskára kedvenc varázsvilágunkba csöppenhetünk. Másik második a (már bezárt / jelenleg nem üzemelő) LogIQ Rooms telepített Bölcsek köve nyomában pályája, ami így picivel a 90% fölött még tényleg egy olyan szoba, amit jó szívvel ajánlok kipróbálásra, szuperjó feladatai vannak! És bár csak egy helység, és a díszlet sincs túltolva (sima fehér falak vannak nem mágikus helyszínek, plusz ehhez néhány díszlet), annyira lekötöttek a feladatok, hogy egy percre sem zökkentem ki a varázslatos szerepemből. Nálam nagyjából itt van a határvonal, ezt a három szobát tudom leginkább ajánlani, aztán pedig a lentebbi részletes elemzés alapján mindenki kiválaszthatja a neki legmegfelelőbbet ha nem fér bele, hogy hármat is játsszon. A Magic Escape már nem üzemelő Hard pályája, sajnos szerintem nem sikerült túl jól, így egyetértek a tulajdonosok döntésével, hogy ezt bezárták. A feladatok (amik az 'alap' pályán sem voltak különösebben ötletesek), a 'hard' még inkább egysíkúvá válnak és sokszor inkább bosszantóak a random elrejtett tárgyak. És azt az egy-két jó ötletet, ami volt benne átmentették a megújult Magic Escape pályájukba, szóval szerintem senkinek sem kell bánkódnia, hogy nem ezt a verziót próbálja ki. Az Időcsapda első Varázsvilág szobája is még a játszható / élvezhető kategória nálam, szóval ha épp úgy adódik (vagy a többit már kijátszottátok), akkor erre is lehet menni. Ez utóbbi pályánál kicsit zavaró a kusza történet, illetve a díszlet messze elmarad a két legjobb szobától és sok minden nem is igazából illik a képbe, csak úgy oda van rakva hogy ne legyen üres a szoba. Ennek ellenére a feladatok között vannak ötletesek, a játékmesterek is kedvesek, nyitottak, a szobához vezető folyosó falai pedig nemrég szép falfestményeket kaptak, ami kedves kis plusz a várakozáshoz. Itt nálam szintén kategóriaváltás van, a maradék két szobát nem tudom jó szívvel ajánlani. Az Időcsapda legújabb Varázsbörtön szobája nagy csalódás volt, lehet van akinek tetszene, de én inkább rossz (csak kicsit jó ;-)) élménnyel távoztam. Csábító volt a hosszabb játékmenet (a ‘szokásos’ 60 helyett 75 perc - ami mondjuk arányosan emelkedett árral is jár), és az automatizált vezérlés, de be kell vallani az előbbi önmagában nem volt elég (inkább kusza feladatok jellemzőek, ahol frusztrálóan sok időt kell próbálkozással eldönteni, mert nincs egyértelmű jó megoldás, csak találgatni kell), az utóbbi pedig nem nagyon érződött, kb ugyanaz a játékélmény mintha a játékmester irányítaná a dolgokat. Azért volt benne egy-két jó ötlet azt el kell ismerni, és talán egy hajszállal tényleg jobb, mint az utolsó helyezett, a Szobafogság Rejtélyek a Varázslóiskolában pályája. Ennél az utolsónál talán csak a kedves játékmesterre tudok jó szívvel visszagondolni, de se díszlet, se kellékek ami berántana az amúgy sem teljesen cannon-hű történetbe. A feladatok is inkább kuszák, és bár itt-ott volt benne ötlet, nem nagyon ragadott magával.
Nézzük akkor, kicsit részletezve (még mindig spoiler-mentesen), hogy melyik szobában mire kell számítani. Három feladat kategóriát különítek el: (1) “varázslós” feladatok, amikor nem egy (kulcsos vagy számkombinációs) lakatot kell kinyitni, hanem az a “valamit csinálok és történik valami” élményem van (pl. egy tárgyat a megfelelő helyre rakva másutt kinyílik egy kis rekesz); (2) “keresős” feladatok, amikor elrejtett dolgokat kell megkeresni a szobát átvizsgálva, a kellékeket végignézve; (3) “logikázós és szöszölős” (első generációs) feladatok, amikor egy kulcs vagy kód megszerzéséhez valamilyen ügyességi feladattal kell szöszölni (pl. egy kulcsot kihalászni valahonnan), vagy logikával / feladat megoldással kell kitalálni egy betű/szám kódot. Lehetne még tovább osztani, de én most ezek mellett az átfogó kategóriák mellett döntöttem.


Időcsapda

Szobaf

Magic Escape
Magic Rooms
LogIQ Rooms
Varázsvilág
Varázsbörtön
Rejtélyek


Varázslóiskola
Bölcsek köve
Varázslós
x
x
(-)
(-)

xx
(-)
Keresős
x
x
x
xx

x
(-)
Logikázós, szöszölős
x
x
x
x

(-)
xx
Habár többnyire mindenkinek megvan a preferenciája, hogy milyen típusú (vagy éppen vegyes) feladatokkal szeret találkozni egy szabadulószobában, azért bármelyik fajtából lehet jót és rosszat is alkotni. Ezért (anélkül, h lelőnék bármilyen poént) kicsit kifejtem, h melyik szobában mire lehet számítani. (Az illusztráló képek szintén a szoba saját honlapjáról / facebookjáról vannak, nem én csempésztem ki őket ;-)) 
A Magic Rooms azzal hirdeti a Varázslóiskola szobáját, hogy “nincs lakat, csak varázslat”. Ennek megfelelően itt, valóban egyetlen kulcsos vagy számzáras lakattal sem találkozhatunk, minden amit nyitni kell “varázslattal” nyílik (ez a bizonyos dolgokat jó helyre kell tenni / tekerni és akkor működik). Nekem nagyon bejött ez a stílus, mert valóban varázslatos érzése lesz tőle az embernek. És ettől még van jópár logikázós feladat (ügyességi az mondjuk nincs), nem bonyolultak, de szépen témába illenek és végig kell őket gondolni. Keresős feladatok is vannak, van pár fizikailag létező tárgy is, amit meg kell találni, meg egyéb módon is kell keresni, ebben is van ötlet :) Nagyon tetszett, hogy a díszlet nem csak a történethez, hanem a feladatokhoz is illesztve van. Még ami talán érdemi infó (és ennek a cégnek más pályáján is láttam ezt), hogy az egyik szobából  másikba oda-vissza vinni kell tárgyakat és információkat, ami kicsit több dinamikát ad a játéknak, és itt speciel nagyon szépen össze is állt, nem volt semmi rossz érzésem vele kapcsolatban. Nekem picit rövid volt a pálya, még egy-két feladatot elbírt volna (bár lehet csak az mondatja velem, hogy ebben a varázslatos környezetben szívesen eltöltöttem volna még pár órát).

A LogIQ Rooms Bölcsek köve pályája kizárólag a logikázós, szöszölős feladatokra épül, ezek viszont nagyon ötletesek és egyediek. Lévén, hogy egy ún. telepített játékról van szó (tehát ez alapból egy bérelhető, elvihető játék, ami be van rakva az egyik szobába, úgyanúgy ahogy otthon egy szülinapi bulin is lerakhatnám), itt nincs nagy lehetőség varázslattal nyíló mágneszárakra (bár azért egyet csak belecsempésztek). Keresős feladatok sincsenek a klasszikus értelemben, hiszen a szoba valójában nem képezi a játék részét, minden amivel foglalkozunk kell két bőröndben van benne (meg pár plusz holmi az asztalon). Ettől még a hely nagyon jól hozta kedvenc híres-hírhedt bájital tanárunk dolgozószobáját (aminek a történet szerint lennie kell), volt néhány plusz berendezési tárgy meg háttérzene, ami pont elég volt ahhoz, hogy az ember beleélje magát a helyzetbe művészi kivitelű díszlet nélkül is. És a bőröndben lévő mágikus tárgyak és kellékek egytől egyik jó minőségűek. Feladat pedig jó sok van, és picivel több is rá az idő, mint a szokványos (75 perc).
Az első csapatfotók alapján, így néz ki (lent) az új Bölcsek köve pálya a LogIQ Rooms-nál, nekünk tetszik :)

A Magic Escape nagyrészt keresős feladatokra épül, annyi csak, hogy egyik-másikban van egy kis logikai csavar (pl. egy feladat megoldásából megkapjuk a helyet ahol találunk valamit). Próbálkoztak egy-két számkombinációs lakattal is, de nem igazán különlegesebbek a logikai feladványaik, inkább csak behelyettesítések. Örömteli viszont, hogy míg az első 'alap' pályájukon mindenhez nagyon sok szöveg volt (eléggé zavaró volt, hogy kb háromszor elmagyarázott mindent a szoba), ezen a most nyitva álló pályájuk esetében javítottak. Egy-két helyen egyébként szépen be van építve a gyönyörű falfestés a feladatokba, ez különösen a végjátéknál nagyon ötletes, amiben egyébként is van egy jópofa csavar. Az első (már bezárt) helyszínen nekem külön szimpatikus volt, hogy nem csak a játéktér, hanem a váró (sőt még a mosdó is) szép falfestésekkel van tele, szóval picit tovább tart a mágia, mint az a 60 (vagy kevesebb) perc, amit az ember a kijutással tölt - ez sajnos az új helyen nincs meg, mivel itt más profilú/témájú programok is vannak (cserébe tágasabb a váró, és akár kávézhatunk is a helyszínen). A már bezárt Hard pályája azzal hirdette magát, hogy (mint a neve is mutatja), egy nehéz pálya. Ami egyébként így is volt, viszont akármennyire is hangsúlyozták, hogy itt az első pályájukkal szemben a keresés helyett a logikán van a hangsúly, ez nem igazán volt így . A nehézség leginkább abban rejlett, hogy míg a többi pálya esetében korlátlan számban kérhettünk segítséget, addig itt maximálva volt, hogy csak háromszor lehet segítséget kérni. De ami a lényeg, a jelenleg üzemelő Magic Escape pályán korlátlan segítség van, a korábbi pályák bosszantó momentumait pedig jószerével kiirtották, a játékvezetők lelkesedése és kedvessége pedig töretlen. Összességében tehát itt is igaz, hogy jól lekötnek a feladatok játék közben, még ha utólag visszagondolva nem is annyira ötletesek. Azt sajnálom, hogy a korábbi helyszínhez képest kevesebb szobából áll a pálya, én anno nagyon szerettem azt a pici első szobát ahonnan indult a játék. Még amit említenék, hogy történeten ejtettek egy pici cannon-csorbát, hogy illeszkedjen a végjáték a szobához, de az az ötlet viszont annyira egyedi és homlokcsapkodós, hogy szerintem ennyi megbocsátható. Ez is aki-teheti-próbálja-ki :)

Az Időcsapda Varázsvilág 1. pályája tele van jó ötletekkel akár a varázslós, akár a logikai és szöszölős feladatokat nézzük. Picit a megvalósítással van sokszor gond, ami szorosan kapcsolódik a díszlet és berendezés kérdéséhez - a legtöbb feladatnál azt éreztem, hogy erős fantázia kell hozzá, hogy tudjam a témához és a küldetéshez kötni. A pálya elég lineáris (amit én nem feltétlen szeretek), de a feladatok valahogy mégis kicsit összevissza követik egymást. Összességében azt mondanám, hogy ezek nem rossz feladatok, kell keresni is meg gondolkodni és ügyeskedni, szóval ha kis fantáziával sikerül beleélnie magát az embernek (plusz nem szégyell segítséget kérni ott ahol nincs esetleg elég rávezetés egy-egy feladathoz), akkor itt is klasszul elröpül az egy óra.

Az Időcsapda Varázsbörtön pályája sohakorábban nem látott automatizált technológiával hirdeti magát - ami speciel igaz is, de mint fentebb írtam inkább a játékmester dolgát könnyíti meg (és technikai hibákra ad lehetőséget… sajnos tapasztaltam), mintsem a játékélményt javítja - nekem ugyanis tök mindegy, hogy egy effektet ember kapcsol be vagy gép, bentről ugyanaz érződik. Van viszont egy a játék során többször visszatérő elem, amihez hasonlót máshol tényleg nem láttam, témába illik és nagyon klassz volt; az időmérés a többi szobában vagy egy számítógépes kijelzőn van mutatva (folyamatosan vagy csak időnként felvillantva) vagy sehogy (nekem speciel nincs preferenciám, hogy legyen-e mutatva vagy sem, valahol jó dolog látni az idő múlását, viszont a mágikus játéktérbe nem illik bele egy számítógépmonitor visszaszámlálóval), itt viszont ezzel az egyedi megoldással nagyon jól beépítették az idő múlását a történetbe, és még plusz feladatot is adtak hozzá, ami szerintem (különösen nagy csapatban) vicces. Az összes többi feladat viszont hááát… A honlapjukon látható elítéltek és újságcikkek visszaköszönnek, az egész ötletes, viszont ezeknek az összegyűjtése egy számolós feladatban “kulminál”, én meg nagyon nem élvezek négyjegyű számokkal műveleteket végezni egy számkód érdekében. A varázstárgyaikat nem sikerült igazán tematikába illőre alkotni (azért mert egy mágneses valamire rámondom, hogy “varázstárgy” még nem lesz az…), és bár az jó volt, hogy az első szobából amik kellettek (együtt) a továbbjutáshoz, azok a második szobában még külön-külön fel lettek használva, igazából egyik feladat sem volt különösebben egyedi vagy érdekes. Varázslós feladat összesen kettő volt, ebből az elsőnek a hatása alig észrevehető (bár utána az átjáró és maga az átjutás nagyon klassz!), a második pedig egy az egyben ugyanaz, ami az első szobájukban is szerepelt végjátéknak (ott nagyot dobbant tőle a szívem, szóval aki itt kezd, annak lehet tetszene, most csak sóhajtottam, hogy hm, ez ugyanaz). Ügyességi feladat kettő van, elég nehéz és én ezekben nem is vagyok túl jó; meg van még két másik logikai ezek elég jók és elég info van hozzá, hogy ki lehessen találni. Összességében mondjuk ez nem sok feladat 75 percre, de mindegyikkel annyi idő elmegy, hogy kitölti a keretet. Csak az a baj, hogy az elmenő idő sokszor frusztráció és sikertelen próbálkozás, szóval a végén egy kicsit ilyen “na végre, hogy kijutottam” érzés.

A Szobafogság Rejtélyek a Varázslóiskolában pályája logikázós és keresős feladatokból áll, igazából voltak benne jó ötletek, csak éppen többnél is azt éreztem, hogy nincs rendesen beépítve (az amúgy sem túl gazdagon kialakított szobába), illetve volt egy-kettő ahol nem volt elég a szobában lévő rávezetés - de miután a játékmester megadta azt a pár rávezetést, utána meg már gyorsan lehetett végezni. Nekem nagyon illúzióromboló pl. mikor egy közönséges távkapcsolót talál az ember az egyik kinyitott ládában, és ezzel egy tv-t kell bekapcsolni, no ez nem igazán hű kedvenc mágikus világomhoz. Egyébként az a két összetettebb feladat ami volt az tetszett, egy ici-pici plusz kellett volna beléjük csak hogy tényleg jók legyenek. Nem akarok poént lelőni csak a fairness jegyében mondom, h az ötletek látszanak, csak játék közben nem jön át.

És akkor ezután jöjjön még egy kis összehasonlítás gyakorlati dolgokról. Kigyűjtöttem az árakat két főre (a legtöbb szoba ezt külön kezeli a népesebb csapatoktól), illetve hogy mennyi esik egy emberre ha maximális létszámmal megyünk. Mellé a játékoskapacitás és a hivatalos játékidők (újra). Illetve még az elhelyezkedés, mint szempont - itt a Deák térről terveztettem a BBK futárral, nagy távolságok nincsenek, de azért látszik, hogy melyik a legkevésbé központi helyszín. [A Magic Escape a korábbi “14 perces” helyről (Dózsa György út) most új helyszínre költözött (Üllői út).]

Időcsapda
Szobaf.
Magic Escape
Magic Rooms
LogIQ 
Rooms
Varázsvilág
Varázsbörtön
Rejtélyek


Varázslóiskola
Bölcsek 
köve
Ár 
(2 fő)
7500
8900
7900
5000

8000
7500
Ár 
(max /fő)
2083
2667
2000
2500

1750
2400
Játékidő
60 p
75 p
60 p
60 p

60 p
75 p
Kapacitás
2-6 fő
2-6 fő
2-6 fő
2+  fő

2-8 fő
2-5 fő
Helyszín 
10 p
7 p
11 p
9 p
12 p
Próbáltam összeszedni független értékeléseket is (Facebook, TripAdvisor, ExitGames), de mivel nincs olyan értékelő oldal ahol minden helyszín szerepelne (ráadásul többnyire a cég összevontan szerepel az összes szobájával és nem a pályák külön-külön), ez nem igazán jött össze (ami számok alább szerepelnek az a 2018 februári állapot). Összességében azt láttam, hogy ezeken a fórumokon túlnyomó többségben az értékel akinek pozitív véleménye van (pl. facebook-on mindegyik szoba 4,5 és 5 csillag között mozog). A TripAdvisor több szempont szerint rangsorol (nem csak a csillagokat veszi figyelembe, hanem hogy hány értékelés van, mennyire rendszeresen futnak be értékelések, stb); itt a MagicRooms 15. a 178 budapesti szabaduló helyszín közül (ami viszont nem a Varázslóiskola szobájukra vonatkozik, hanem a korábbiakkal együtt), ugyanezen a rangsoron az Időcsapda 24. helyezett, a LogIQ Rooms 27., a Magic Escape 38., a Szobafogság pedig 59. Mondjuk szerintem ez nem annyira informatív nekünk, mert nem csak a mágikus szobák vannak benne. Viszont akit érdekel, magukat a szöveges értékeléseket nézegetheti akár Facebook-on, akár TripAdvisoron (abban többnyire benne van, hogy melyik szobára vonatkoznak), többségében elég rövidek, de azért érdekes lehet. Az ExitGames előnye, hogy az adott szobára vonatkoznak az értékelések, viszont egyedül az Időcsapda / Varázsvilág 1. esetében értékeltek itt a játékosok (87,2); egyébként csak a cégek többi szobáiról láthatunk itt infót (átlagolva: Időcsapda - 95,7; Magic Rooms - 93,8; LogIQ Rooms - 97,3). Ahol tényleg érdekes és tartalmas review-kat lehet olvasni, az az Esc-Apes szabadulóbrigád blogja, ők (100+ szabadulásnyi tapasztalattal a hátuk mögött ;-)) itt három budapesti HP szobáról írnak, és elég részletesen pontoznak, értékelnek (szintén spoiler-mentes): Varázsvilág 1. (66,7%), Rejtélyek a Varázslóiskolában (56,7%), és Magic Escape azóta már átalakult 'alap' szobájáról (75%); A Magic Rooms Varázslóiskola szobájáról pedig bár blogposzt még nincs, de a százalékos értékelés felkerült a top10 listájukra (96,7%). Ezen kívül a Magic Rooms néhány másik (nem HP) szobájáról is vannak értékeléseik, meg persze a LogIQ Rooms, az Időcsapda és a Szobafogság más pályáiról is, akit esetleg érdekel. Amit a pontozási rendszerükről érdemes tudni, hogy a százalékokat hat szempont (egyenként 0-5 pont) átlagolásából kapják olyan módon, hogy a szobát meglátogató minden csapattag (általában 3-5 fő) függetlenül értékel. Pontozzák a játékmestert, a flow élményt, a storyt/tematikát, a nehézséget, a feladatok kreativitását és a látványvilágot; és minden szemponthoz rövid vélemény van, a csapattagok közötti esetleges eltérések indoklásával.

Hát, ennyit tudok elmondani - remélem segítettem annak aki épp azon tanakodik, hogy Harry Potter fanként melyik mágikus szobából szabaduljon :)
A vidéki szobákba nemigen jutok el sajnos egyhamar, úgyhogy arról csak álljon itt néhány kép (fent: CodeGame, Szeged; lent: Club Aliga, Balatonaliga):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése